Mindful Ervaringen

Aan het einde van elke training  vraag ik naar de mening van mijn cursisten. Hier enkele uitspraken, met verkregen toestemming uiteraard,  met de vraag:

Wat heeft Mindfulness jou gebracht?

 

“Ik kan meer genieten en ben me meer bewust van mijn omgeving. Ik heb ook meer rust gekregen, doordat ik meer in het nu leef. Ik wil liever zijn voor mezelf, dat wil ik nog verder leren toe te passen. “

“Ik heb meer rust gekregen, ben relaxter en bewuster. Ik heb geleerd nee te zeggen en kan makkelijker nee zeggen. Ik geniet meer en slaap beter. Ik kan makkelijker dingen loslaten. Niet alle dingen moeten, morgen is er weer een dag.”
~

“Je komt in je eigen kracht. Bij terugval, kan je altijd weer de Mindfulness erbij pakken (werkboek en luistermeditaties). Je krijgt meer inzicht in jezelf op een vriendelijke manier”.

~

“Rust, geduld, meer begrip, meer tijd voor mezelf. Meer genieten van kleine dingen en momenten.”

~

“Heel veel innerlijke rust, dat ik op momenten dat ik het druk heb, m’n eigen meditaties kan doen en weer helemaal zen ben. Dat ik geleerd heb om niet meer snel te oordelen en accepteer dat dingen zijn zoals ze zijn. Meerdere malen m’n vervelende dingen op een wolkje gezet heb en zo m’n vervelende gevoel kwijt was. Ik vond het een hele fijne cursus en heb er veel aan gehad. Bedankt voor de fijne woensdagen samen, ik zal je nog missen”.

~
“Ik ervaar meer rust en kan beter mijn gedachtes loslaten. Door het mediteren ben ik meer bij mezelf gekomen. Negatieve gedachtes zie ik nu anders.”

~

“Mindfulness heeft mij bewustheid gebracht. Bewustheid van mijn denken, reageren op situaties en hoe mijn lichaam en ademhaling daar weer op reageren. Voorheen reageerde ik op situaties op vaak dezelfde gestresste manier. Nu kan ik het doorzien, voel me rustiger en kan het loslaten. Ik ben hier erg blij mee. Ik zal de lessen missen. Ik hoop dat er iets van een vervolg komt met een groep om bij de les te blijven. Lijkt mij ook fijn om met andere mensen van gedachten te wisselen. Bedankt Annet, het waren fijne levenslessen”.

~

” De steekwoorden van Mindfulness die in sessie 2 zijn besproken, heb ik veel aan gehad: niet oordelen, niet streven (ik ben er eigenlijk al) , open houding, loslaten, vertrouwen, geduld en acceptatie. Niet iedereen is hetzelfde. Ik kan nu makkelijker nee zeggen en ben daardoor minder gestresst.”