Lesrooster

Agenda half Februari 2021 t/m Juli 2021:
Locatie: Zenn-Centrum Liberatus, Vliestroom 96 in Wieringerwerf
           
  maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag
           
Mindfulness   19:30-21:00      
Yoga-Nidra & Klankschalen         19:30 – 20:30 laatste vrijdag van de maand
Mindfit         9:30-10:30
Pilates 09:30-10:15        
Yin-Yoga  11:00-12:00   19:15-20:15   11:00-12:00
Do-In Yoga  12:30-13:30     19:15-20:15  
Meditatie     20:30-21:30    

Mindfulness Trainingen:

Dinsdagavond (elke week) van 19:30 – 21:00 uur – start op 15 september 2020. Volgende sessies:  22 september, 29 september, 6 oktober, 13 oktober, 20 oktober, 27 oktober, 3 november. NIEUWE DATUMS VOLGT NOG

 

Yoga-Nidra & Klankschalen: 

Elke laatste vrijdag van de maand om 19:30 uur : in de zomermaanden niet. 

Do-In Yoga: is een Oosterse bewegingsleer, bestaande uit lichaamsgerichte energie en oefeningen.  De oefeningen zijn gericht op het door laten stromen van de Qi. Hierdoor wordt je je meer bewust van je eigen energie, kunnen opgeslagen blokkades en trauma’s worden opgeheven en verbetert je houding, zowel fysiek als mentaal. Do-In Yoga  verenigt Hoofd (denken), Hart (voelen) en Hara (zijn) en omvat oefening uit de Zen, Yoga, Marial Arts en Shiatsu. 

Yin Yoga: is erop gericht om spieren, pezen en bindweefsel op een veilige en effectieve manier te rekken door er een zachte spanning erop te brengen voor 3 tot 5 minuten. Yin yoga is houdingen ervaren op een Yin-manier; in stilte ontspannen in een vaak liggende of zittende houding, waar je langzaam in ‘wegzakt’. Doordat in de Yin yogales de yin-houdingen zittend of liggend worden uitgevoerd, gebruiken we zo min mogelijk onze spieren. Hierdoor wordt het bindweefsel maximaal gestimuleerd. Yin yoga heeft effect op de diepere lagen van de spieren en werkt door in je pezen, banden en bindweefsel. Je ontspant als vanzelf meer op fysiek, emotioneel en mentaal gebied.

Mindfit: is een combinatie van Mindfulness, Pilates en Yin Yoga. Je zoekt de verstilling in je lichaam op door je eerst in te spannen en vervolgens te onspannen. Ontspanning volgt na inspanning. 

Pilates: is een trainingsmethode waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is. Het is een effectieve workout die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen. Het hele lichaam is betrokken bij Pilates. Bij elke pilatesoefening zorg je ervoor dat je rug, buik en bekkenbodem aangespannen zijn!

Mindfulness Training: zorgt voor een kalme geest: meer rust en ruimte in je hoofd!  Je krijgt tools in je handen die je je leven lang kan inzetten bij stress of ongemakkelijke situaties. Het maakt het leven minder zwaar, je komt meer in je eigen kracht te staan en het maakt je minder afhankelijk van anderen. 

Meditatie: fijn een rust-moment voor jezelf. Je komt uit je hoofd en je maakt meer contact met je eigen bron, je eigen intuïtie, je eigen lichaam. Je lichaam vertelt wat je echt nodig hebt. Alles vanuit liefde, zonder oordeel.